گروه پیشگامان توسعه کسب و کار

بازاریابی موفق

هیچ نیازی نیست برای داشتن یک بازاریابی موفق راه‌های پیچیده و دشوار را امتحان کنید. این ۵ تکنیک ساده را به کار گیرید و تجارت خود را متحول سازید. در ادامه شما را با ۵ تکنیک ساده و کاربردی برای داشتن بازاریابی موفق آشنا می‌کنیم. به کار بستن این تکنیک‌ها ساده و بی‌دردسر است و حجم فروشتان را افزایش می‌دهد. با کمک این تکنیک‌ها می‌توانید کسب و کار جدیدی برای خود دست و پا کنید.

1 – همیشه بکوشید تا چیزهای تازه‌ای برای ارائه کردن داشته باشید.

هر بار که شما چیز جدیدی به کسب و کار خود اضافه می‌کنید، این فرصت را می‌یابید که فروشتان را رونق دهید. به عنوان مثال می‌توانید اطلاعات تازه و دست اولی در وبسایت خود منتشر کنید و به همین سادگی آمار بازدید از سایت خود را افزایش دهید و مجالی برای فروش کالا به مشتریانی خواهید داشت که برای سر در آوردن از این اطلاعات جدید به وبسایتتان مراجعه کرده‌اند.

افزودن یک محصول جدید یا خدماتی نوین و متفاوت به لیست اقلامی که در حال حاضر عرضه می‌دارید، می‌تواند جهش قابل توجهی در میزان فروشتان ایجاد کند. اضافه کردن یک محصول جدید به ٣ طریق می‌تواند افزایش حجم فروش را در پی داشته باشد:

• مشتریانی که پیش از این علاقه‌ای به محصولات و خدمات شما نداشته‌اند جذب برندتان می‌شوند.
• ممکن است مشتریان فعلیتان شیفته این محصول جدید شده و نسبت به خرید آن اقدام کنند.
• می‌توانید دو یا چند محصول خود را در قالب یک بسته ترکیبی تشویقی به مشتریان پیشنهاد داده و حجم فروشتان را افزایش دهید.

2 – به یک منبع و مرجع ارزشمند بدل شوید.

به دنبال راهکارهایی باشید که شما را در چشم مشتریان فعلی و احتمالیتان به یک مرجع گران‌مایه تبدیل می‌کند. به صورت رایگان اطلاعاتی در اختیارشان قرار دهید. به آن‌ها کمک کنید تا کارهایشان را سریع‌تر و آسان‌تر پیش ببرند و همه چیز برایشان ارزان‌تر تمام شود. هر بار که آن‌ها برای کمک گرفتن به شما مراجعه می‌کنند، فرصتی می‌یابید تا چیزی به آن‌ها بفروشید.

3 – حساب خود را از سایر رقبایتان سوا کنید.

به مشتریان خود دلیلی بدهید که به سراغ شرکت‌هایی که همان محصول را ارائه می‌دهند، نروند و با شما کار کنند. نتایج سریع‌تر، روند کاری ساده‌تر، توجه و رسیدگی شخصی و گارانتی بهتر از جمله عواملی ست که متمایز و برجسته بودن محصولات شما را در پی خواهد داشت. مزایای منحصر به فرد خود را باز شناسید و به دیگران بشناسانید! ببینید محصولات شما نسبت به نمونه‌های رقیب چه برتری‌هایی دارند و در تمامی تبلیغات خود در مورد این مزیت‌ها سخن بگویید. برای مشتریان احتمالی خود دلیلی بیاورید که شما را به شرکت‌های رقیب ترجیح دهند و از این طریق فروش شما به صورت اتوماتیک افزایش می‌یابد.

4 – بر روی نتیجه نهایی محصولتان مانور دهید و در تمامی تبلیغات خود لحاظ کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که مشتریان به دنبال محصولات و خدمات شما نیستند؛ آن‌ها در پی مزایایی هستند که در نتیجه استفاده از این محصولات عایدشان می‌شود. به عنوان مثال خریداران اتومبیل، یک تصویر ذهنی مشخص از اتومبیل محبوب خود داشته و در جستجوی راحتی حمل و نقل هستند. بیماران دندان‌پزشکی از درد و رنج بی‌زارند اما می‌خواهند دندان‌هایی سالم و زیبا داشته باشند. اطمینان یابید در صفحات وبسایت، نامه‌های فروش و پیام‌هایی که برای مشتریانتان ارسال می‌کنید، در خصوص نتایج باب میل آن‌ها سخن گفته‌اید.

5 – پیش‌بینی تغییر

“تغییر” بزرگ‌ترین چالشی ست که بر سر راه موفقیت تجاری شما سبز می‌شود. روزگار خوش دیروز که شرکت‌ها می‌توانستند با تکرار تکنیک‌های موفقیت‌آمیز پیشین خود رشد کرده و توسعه یابند، سپری شده. با وجود رقبای مبتکر و خلاق که پشتکار و تلاششان شبانه‌روزی ست و سرعت سرسام‌آور تغییر تکنولوژی چنین کاری نامیسر و نشدنی ست.

باید گوش به زنگ تغییرات باشید و خود را برای شرایط جدید آماده کنید. منتظر نمانید تا درآمدهایتان کاهش یابد و آن‌گاه به تکاپو بیفتید و دست به کار شوید. عادت گشتن به دنبال نشانه‌های تغییرات احتمالی باید در سیستم کاری شما نهادینه شود و پیش از آن که تغییرات کسب و کار شما را به ورطه نابودی کشاند به مقابله با آن برخیزید.

نکته: اگر می‌خواهید طوفان تغییرات پیش آمده آسیبی به شما وارد نکند، شمار محصولات و خدمات خود را افزایش دهید و از روش‌های متنوعی برای بازاریابی محصولاتتان بهره بگیرید. اگر فروش یکی از محصولات شما سیری نزولی در پیش گیرد یا یکی از متدهای بازاریابی شما با مشکل مواجه شود، بر روی تنها بخش کوچکی از کسب و کارتان تأثیر خواهد داشت.

خروج از نسخه موبایل